Stefano Barbieri

PHILOMELLIS • PHILOMELLIS • PHILOMELLIS • PHILOMELLIS •

DIVINE SWEETNESS • DIVINE SWEETNESS • DIVINE SWEETNESS •

About this work

Philomellis è un brand che produce prodotti apistici, nato nel 2022 in provincia di Vicenza.

Per identificare il brand bisognava definire dei valori, il primo arrivava da una richiesta del cliente, la natura. Il secondo mira all’archtipo del mito per innalzare la percezione del brand. Il terzo è l’eleganza che denota la cifra più estetica del brand.

La parola Philomellis deriva dall’unione di “Philo” che in latino significa “propensione verso” e la parola “mellis” che era una sostanza zuccherina utilizzata dai greci, considerata la bevanda degli Dei.Il payoff “divine sweetness” si ricollega al miele e al mito. La declinazione in lingua inglese è puramente di natura tecnica e non stilistica.

I colori principali sono i bordeaux (Pantone C492) e il color sabbia, si collegano ai principi del brand. Per i gusti invece i colori hanno subito delle variazioni cromatiche che si ricollegano al tipo di miele e ai suoi benefici, facendo riferimento alla psicologia del colore.
Philomellis specializes in bee-derived products, particularly honey, and was established in 2022 near Vicenza (IT).

The branding process involved defining several core values. Firstly, nature was paramount, reflecting the client's request. Secondly, the brand aimed to evoke the archetype of myth to enhance its perception. Lastly, elegance was prioritized, embodying the brand's aesthetic appeal.

The name Philomellis originates from the combination of "Philo," meaning "propensity" in Ancient Greek, and "mellis," referencing a sugary substance from Greek mythology known as the "drink of the gods." The tagline "divine sweetness" links honey with mythology. The English variation of the tagline is chosen for technical rather than stylistic reasons.

The primary brand colors, burgundy (Pantone C492) and sand, align with the brand's principles. Additionally, packaging colors feature subtle variations reflecting different honey types and their associated benefits, drawing from color psychology principles.

Credits

JUL 2022, Vicenza(IT).

Branding & Packaging Design.

Brand Strategy: Stefano Barbieri.
Creative Direction: Stefano Barbieri & Simone Zampieri.
Creative Development: Stefano Barbieri & Simone Zampieri.
Photography: Alessio Gri.

©2024 Philomellis is a Trade Mark; all rights reserved.
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